ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ

ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ:


Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ A', στο κέντρο της πόλης, με σιντριβάνια και
παραδοσιακά κτίρια ολόγυρα. Eδώ κορυφώνονται οι καρναβαλικές εκδηλώσεις τις
Aποκριές. Tην πλατεία κοσμούν το Δημοτικό Θέατρο 'Aπόλλων' - ανεγέρθηκε το 1872
με τη συνεισφορά των εμπόρων της πόλης και φέρει χαρακτηριστικά δείγματα νεοκλασικής
αρχιτεκτονικής του 19ου αι. - και το κτίριο του Eμπορικού Συλλόγου 'Eρμής', σχεδιασμένα
από το γερμανό αρχιτέκτονα Ερνέστο Tσίλερ


 
 





Η κεντρική πλατεία της πόλης αρχικά ονομαζόταν Καλαμογδάρτη, επειδή εκεί κοντά στην οδό Κορίνθου ήταν το σπίτι του. Επίσημα ονομάστηκε πλατεία Οθωνος. Λεγόταν και Κεντρική και Θωμοπούλου, και μετά το 1862 Εθνική. Απο τη βασιλεία όμως του Γεωργίου Α΄, έλαβε το όνομά της μέχρι σήμερα. Το 1902 έλαβε τη σημερινή μορφή, αφού ισοπεδώθηκε και δεντροφυτεύτηκε. Την πλατεία κοσμούν δύο συντριβάνια με δύο θαυμάσια μπρούτζινα φτερωτά λιοντάρια.

Η πλατεία Γεωργίου Α΄αντανακλά την ιστορία της πόλης και του ένθους μας, αφού σ'αυτή γίνονταν και γίνονται κάθε μορφής συγκεντρώσεις, κυρίως πολιτικές, προεκλογικές, κ.α. Επειδή μάλιστα είναι πολύ μεγάλη, ο όγκος του πλήθους στις πολιτικές συγκεντρώσεις λέγεται οτι προκαθορίζει και τις ανάλογες εξελίξεις.

Ο Γεώργιος Α΄ ( 1845 - 1913 ) ανήλθε στο θρόνο το 1863, νυμφεύθηκε την Ολγα και βασίλευε σε μια εποχή με πολλά και δύσκολα προβλήματα. Δολοφονήθηκε απο κάποιον τρελό στι Θεσσαλονίκη ( 5 - 3 - 1913 ).

Στην Πάτρα ήλθε πολλές φορές, αγόρασε και κτήμα στα Ψηλαλώνια (1899).

Η πλατεία Γεωργίου Α΄, για την οποία κατά καιρούς προτάθηκαν και οι ονομασίες Ανεξαρτησίας και Δημοκρατίας, σήμερα αποτελεί και πολιτιστικό κέντρο της Πόλης, επειδή εκεί υπάρχει το Δημοτικό Θέατρο και γίνεται τόπος διασκέδασης και παρέλασης την Καρναβαλική περίοδο.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Πλατεία Υψηλών Αλωνίων

 

Εθεωρείτο η καλύτερη πλατεία της πόλης. Ήταν γήλοφος με πλάτωμα. Εκεί βρίσκονταν σταφιδάλωνα, σε πιο ψηλό μέρος σε σχέση με τις σταφιδοφυτείες. Η περιοχή από τα Υψηλά Αλώνια μέχρι το ναό της Αγίας Αικατερίνης, ονομαζόταν «Ελληνικό», λόγω της πληθώρας των αρχαιολογικών ευρημάτων.

 

Το 1857 άρχισε ισοπέδωση μέρους της πλατείας και ολοκληρώθηκε το 1881 από το δήμαρχο Βεν. Ρούφο από τον οποίο πήρε τότε και το όνομά της. Πριν λεγόταν πλατείας Άρτας. Το 1863 ορκίστηκε η εθνοφυλακή εκεί. Υπήρχαν 5 βρύσες στην πλατεία.

 

Το 1883 κατασκευάσθηκε εξέδρα για μουσική και εγκαταστάθηκαν 15 κρυστάλλινοι φανοί. Στη βόρεια πλευρά της πλατείας έβοσκαν πρόβατα. Στο κάτω μέρος της υπήρχαν κρεοπωλεία. Το 1905 η πλατεία είχε πέντε καφενεία όπου διανυκτέρευαν. Αυτό αποτελεί στοιχείο της πληθώρας και 24ώρου βάσεως διασκέδασης και ψυχαγωγίας των Πατρινών.

 

Στις 22-11-1821 οι Τούρκοι καταδίωξαν τους Έλληνες μέχρι το ύψος της πλατείας. Ο βασιλιάς Γεώργιος Η΄ είχε αγοράσει έκταση 25 στρεμμάτων στη νότια πλευρά της πλατείας για να κτίσει ανάκτορο. Αυτό βέβαια δεν έγινε καθώς ο γιος του βασιλιά που κληρονόμησε αυτή την έκταση την πούλησε.

 

Το 1944 στην πλατεία αυτή απαγχονίστηκαν αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής. Στις 20-3-1923 έγινε τελετή αποκαλυπτηρίων του χάλκινου ανδριάντος του μητροπολίτη Παλαιών Γερμανού και στις 24-3-1953 της προτομής του Κωστή Παλαμά.

 

 

Ψηλά Αλώνια, Πάτρα. Η ονομασία της πλατείας προέκυψε από την παλαιότερη χρήση της ως αλώνι για σταφίδες, που βρισκόταν ψηλότερα από τις σταφιδαμπέλους. Ακόμα πιο παλιά όμως κατοικείτο, όπως μαρτυρούν τα σπουδαία ευρήματα Ρωμαϊκής εποχής

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΛΓΑΣ

 





Πλατεία Όλγας, φέρει το όνομα της γυναίκας του βασιλιά Γεωργίου Α΄. Λεγόταν πλατεία Ομονοίας. Βρίσκεται επί των οδών Μαιζώνος και Αράτου, Ρήγα Φερραίου και Κολοκοτρώνη. Σύμφωνα με το αρχικό πολεοδομικό σχέδιο προοριζόταν για αγορά δημητριακών, κατόπιν όμως δενδροφυτεύθηκε και ονομάστηκε «Της βασίλισσας το περιβόλι». Σήμερα αυτή η πλατεία έχει μετονομασθεί σε πλατεία «Εθνικής Αντίστασης». Ο ίσκιος που τα δέντρα της προσφέρουν ελκύουν τους κατοίκους και επισκέπτες τους θερινούς μήνες για διασκέδαση και δροσιά.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Πλατεία Τριών Συμμάχων

 

Η συγκεκριμένη πλατεία φέρει το όνομα των Τριών Συμμαχικών Δυνάμεων με την Ελλάδα στον αγώνα για την απελευθέρωση. Αυτές οι δυνάμεις ήταν η Αγγλία, η Γαλλία και η Ρωσία. Πριν η πλατεία λεγόταν πλατεία Τελωνείου, επειδή εκεί κοντά βρισκόταν το τελωνείο. 

 

 

Το λουλούδινο ρολόι της Πάτρας στην πλατεία τριών συμμάχων

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Αχάια Κλάους

 

Σ΄ έναν καταπράσινο λόφο, οχτώ χιλιόμετρα ΝΑ του κέντρου της Πάτρας, βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της οινοποιίας ACHAIA CLAUSS που ξεχωρίζει ως ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής.

 

Ιδρυτής της, ήταν ο Βαυαρός Γουστάβος Κλάους που ήρθε στην Πάτρα το 1854 για να εργαστεί σε μία γερμανική εταιρία εξαγωγής σταφίδας. Σε μία από τις εξορμήσεις του γνώρισε την περιοχή που τον μάγεψε με το φυσικό της κάλος. Αγόρασε ένα αμπελάκι για να φτιάχνει κρασί για τον εαυτό του και κατέληξε στη δημιουργία τού Κάστρου - Οινοποιείου που διατηρείται ακέραιο έως σήμερα. Το 1861 ίδρυσε την εταιρία ACHAIA CLAUSS και τα εξαιρετικής ποιότητας κρασιά του μεταξύ των οποίων και η Μαυροδάφνη Πάτρας, κατέκτησαν την ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά.

 Τα πέτρινα κτίρια, τα μεγάλα δρύινα σκαλιστά βαρέλια με μαυροδάφνη ενός αιώνα, η παραδοσιακή κάβα για την υποδοχή των επισκεπτών αλλά και το μοναδικό τοπίο με την εκπληκτική θέα προσελκύουν κάθε χρόνο γύρω στα 200.000 άτομα.

 Πάτρα, Achaia Clauss. Σημαντική βιομηχανική μονάδα και ένα από τα
αξιοθέατα της Πάτρας. Ένας χώρος όπου μπορεί κανείς να απολαύσει από
ψηλά την πόλη και τον Πατραϊκό κόλπο και να γνωρίσει στην ιστορία του
ιδρυτή του εργοστασίου αλλά και του κρασιού.

Πάτρα, Achaia Clauss. Σημαντική βιομηχανική μονάδα και ένα από τα αξιοθέατα της Πάτρας. Ένας χώρος όπου μπορεί κανείς να απολαύσει από ψηλά την πόλη και τον Πατραϊκό κόλπο και να γνωρίσει στην ιστορία του ιδρυτή του εργοστασίου αλλά και του κρασιού.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Άγιος Ανδρέας

 

Οι δύο Ναοί του Πολιούχου της Πάτρας, Αγ. Ανδρέα αποτελούν πανελλήνιο και πανορθόδοξο προσκύνημα. Ο παλιός Ναός οικοδομήθηκε στο διάστημα 1836-1843 στη θέση όπου μαρτύρησε ο Απόστολος Ανδρέας.

 

Χτίστηκε σε ρυθμό βασιλικής και είναι έργο του αρχιτέκτονα Λύσανδρου Καυταντζόγλου. Οι ολόσωμες εικόνες της οροφής με σκηνές από τη Βίβλο, Πατέρες και Πατριάρχες αποτελούν έργα του μεγάλου αγιογράφου Δημήτρη Χατζηασλάνη, γνωστού ως Βυζάντιου.

 Μπροστά και δεξιά του Ναού, κοντά στο Άγιο Βήμα, βρίσκεται ο μαρμάρινος Τάφος του Αποστόλου. Στα μέσα του 4ου αιώνα, με ενέργειες του αυτοκράτορα Κωνστάντιου μεταφέρθηκε το Άγιο Λείψανο στον Ναό των Αγίων Αποστόλων στην Κωνσταντινούπολη. Όταν οι Φράγκοι κατέκτησαν την Πόλη, το Λείψανο μεταφέρθηκε στην Ιταλία. Ήταν στις 26 Σεπτεμβρίου 1964, όταν η Τιμία Κάρα του Αποστόλου επιστράφηκε στην Πάτρα από τον Πάπα Παύλο και μετά από ενέργειες των Πατρινών και της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

 

Ο νέος μεγαλοπρεπέστατος Βυζαντινού ρυθμού ναός θεμελιώθηκε το 1908 από τον Γεώργιο τον Α΄, και εγκαινιάσθηκε το 1974 από τον Μητροπολίτη Πατρών κ. Νικόδημο.

 

Είναι ο μεγαλύτερος και καλλιτεχνικότερος ναός των Βαλκανίων και ένας από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης. Την επίβλεψη των εργασιών ανέγερσης είχε ο αρχιτέκτονας Αναστάσιος Μεταξάς και μετά το θάνατό του (1937) ο αρχιτέκτονας Γεώργιος Νομικός.

 Ο κεντρικός τρούλος του Ναού έχει ύψος 46 μέτρα, πάνω του στηρίζονται ένας πεντάμετρος επίχρυσος σταυρός και δώδεκα μικρότεροι που συμβολίζουν το Χριστό και τους δώδεκα μαθητές του. Στο χώρο του Ναού μπορούν να εκκλησιαστούν τουλάχιστον 5.500 άτομα.

 Το πηγάδι του Αγίου Ανδρέα

Δίπλα στον παλιό Ναό είναι το πηγάδι του Αγίου Ανδρέα. Στη θέση του προϋπήρχε η πηγή της Δήμητρας στην οποία λειτουργούσε και μαντείο μόνο για αρρώστους. Η περιοχή της μαντικής πηγής ήταν ο τόπος όπου δίδασκε ο Απόστολος Ανδρέας. Σύμφωνα με την παράδοση δίπλα σ' αυτή την πηγή σταυρώθηκε.

Ο παλαιός ναός του Αγ. Ανδρέα, Πάτρα. Χτίστηκε το 1836-43 από τον περίφημο Θεσσαλονικιό αρχιτέκτονα Λύσανδρο Καυταντζόγλου και τις εργασίες ανέγερσής του παρακολούθησε αυτοπροσώπως τον Οκτώβριο του 1838 ο βασιλιάς Όθωνας.

 

Ο νέος ναός του Αγ. Ανδρέα, Πάτρα. Θεμελιώθηκε το 1908 από το Γεώργιο Α'. Πολλές συζητήσεις έγιναν για τη σταθερότητα του εδάφους στο σημείο αυτό αλλά και για τον αρχιτεκτονικό τύπο του οικοδομήματος που οδήγησαν σε αλλαγές και καθυστερήσεις.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αρχαίο Ωδείο

 

Στα δυτικά της Ακρόπολης, στην Άνω πόλη, βρίσκεται το Ρωμαϊκό Ωδείο της Πάτρας που ανεγέρθηκε νωρίτερα από το Ωδείο της Αθήνας (Ηρώδειο, 160 μ.Χ.).

 

Ο Παυσανίας που επισκέφθηκε την Πάτρα στη δεκαετία του 170 μ.Χ. γράφει «έχει την ωραιότερη διακόσμηση που έχω δει, αν εξαιρέσει βέβαια κανείς αυτό της Αθήνας». Όπως αναφέρει ο Παυσανίας, μέσα στο Ωδείο, που ήταν συνεχόμενο της αρχαίας Αγοράς, υπήρχε άγαλμα του Απόλλωνα, που έγινε από λάφυρα του πολέμου, κατά των Γαλατών (279 π.Χ) όταν οι Πατρινοί είχαν βοηθήσει τους Αιτωλούς.

 Στους αιώνες που ακολούθησαν, οι σεισμοί, οι πόλεμοι και οι κατακτητές κατέστρεψαν το Ωδείο και το κάλυψαν με άλλα κτίρια και χώματα. Από το μικρό λόφο που δημιουργήθηκε, έμεναν ακάλυπτα μόνο ελάχιστα τμήματα. Ξαναήρθε στο φως το 1889, όταν έγιναν εργασίες εκσκαφής στο λόφο για την επιχωμάτωση του λιμανιού.

 Πέρασαν αρκετές δεκαετίες έως ότου ξεκινήσει η διαδικασία της αναστήλωσής του που ολοκληρώθηκε το 1956, χρονιά κατά την οποία το Αρχαίο Ωδείο απέκτησε την αρχική του μορφή. Την ίδια δεκαετία, μετατράπηκε ο περιβάλλον χώρος σε αρχαιολογικό με την έκθεση σ' αυτόν , σαρκοφάγων, ψηφιδωτών και άλλων αρχαίων ευρημάτων.

 Το Ωδείο, έχει όλα τα βασικά μέρη του θεάτρου, κοίλο, ορχήστρα, προσκήνιο, σκηνή, παρασκήνια και στις 23 σειρές καθισμάτων του, δύναται να φιλοξενηθούν 2.300 θεατές.Από τη θέσπιση του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, το Αρχαίο Ωδείο αποτελεί τη βασική του έδρα, φιλοξενώντας τους καλοκαιρινούς μήνες κορυφαία ελληνικά και ξένα καλλιτεχνικά συγκροτήματα.


Πάτρα, το ρωμαϊκό Ωδείο. Ο Παυσανίας αναφέρεται ατο Ωδείο ως "το πιο αξιόλογο σε όλη την Ελλάδα" μετά το Ηρώδειο της Αθήνας. Χτίστηκε στα μέσα του 2ου αι. μ.Χ. και καταστράφηκε από φωτιά περίπου 100 χρόνια μετά.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δασύλλιο

 

Ο πευκόφυτος αυτός λόφος αποκαλείται η «βεράντα» του Πατραϊκού κόλπου για την εξαιρετική θέα που προσφέρει. Το Δασύλλιο προσφέρεται για περιπάτους αναψυχής αλλά και για τζόκινγκ. Περπατιέται ευχάριστα, χάρη στους διαμορφωμένους δρομίσκους που το διασχίζουν και τον δροσερό ίσκιο που προσφέρουν τα πανύψηλα δέντρα.

 Υπάρχει Δημοτικό τουριστικό περίπτερο εναρμονισμένο στο περιβάλλον από το οποίο μπορεί κανείς να θαυμάσει την Πάτρα, το λιμάνι, τον Πατραϊκό αλλά και τις χαμηλές ακτές της περιοχής του Μεσολογγίου έως τα βουνά της Ρούμελης. Τις απογευματινές ώρες η κίνηση αυξάνεται καθώς πολλοί είναι εκείνοι που ανηφορίζουν στο Δασύλλιο για να δουν τον Πατραϊκό να βάφεται πορφυροκόκκινος από τα μοναδικά χρώματα του ηλιοβασιλέματος.

 Η πευκοφύτευση του Δασυλλίου έγινε το Μάρτη του 1916 από μαθητές των Δημοτικών Σχολείων, των δυο Γυμνασίων και της Εμπορικής Σχολής κάτω από την επίβλεψη του Αυστριακού δασολόγου Στέγγελ. Η ιδέα της δεντροφύτευσης του άγονου λόφου,ήταν του Ανδρέα Μιχαλόπουλου.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Δημοτικό Θέατρο

 

Το Δημοτικό Θέατρο «ΑΠΟΛΛΩΝ», βρίσκεται στην πλατεία Γεωργίου Α΄ , χαρακτηρίζεται ως το εντυπωσιακότερο αρχιτεκτονικό στολίδι της Πάτρας ενώ είναι ένα από τα πρώτα θέατρα όπερας στην Ευρώπη. Κατασκευάστηκε το 1872, βάση των σχεδίων του Γερμανού Αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλερ και με την οικονομική συνεισφορά των εμπόρων της Πάτρας.

 

Διαθέτει τρεις σειρές θεωρείων επενδυμένες με κόκκινο βελούδο, γαλαρία, υπερώο και πλατεία. Από τον πρώτο χρόνο της κατασκευής του, οι Πατρινοί είχαν την ευκαιρία ν' απολαύσουν παραστάσεις μελοδράματος μεγάλων συνθετών όπως Βέρντι, Απολλόνι,Πατσίνι,Ρίτσι, Ντονιτσέλι, Μπιζέ, όπως και παραστάσεις όπερας, οπερέτας. Από τη σκηνή του πέρασαν αργότερα μεγάλοι ελληνικοί θίασοι όπως των Κοτοπούλη, Μυράτ, Κυβέλη, Πλέσσα, ενώ στη διάρκεια της Αποκριάς φιλοξενούσε χοροεσπερίδες και χορούς μπαλ μασκέ για να ταυτιστεί από τη δεκαετία του 1950 με τη διοργάνωση των περίφημων και μοναδικών στο Πανελλήνιο «Μπουρμπουλιών».

 Από το 1988 το Δημοτικό Θέατρο, αποτελεί τη μόνιμη στέγη του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου της Πάτρας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ) που διακόπτει τις παραστάσεις του μόνο την περίοδο του Καρναβαλιού, όταν η παράδοση επιτάσσει ν' αρχίσουν οι χοροί και βεβαίως τα «Μπουρμπούλια»!

 


 Πάτρα, το Δημοτικό Θέατρο. Έργο του Γερμανού αρχιτέκτονα Ziller.
Σημαντικός χώρος παρουσίασης πολιτιστικών θεαμάτων.

Πάτρα, το Δημοτικό Θέατρο. Έργο του Γερμανού αρχιτέκτονα Ziller. Σημαντικός χώρος παρουσίασης πολιτιστικών θεαμάτων.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Μεσαιωνικό Κάστρο

 

Το Κάστρο της Πάτρας χτίστηκε κατά το β΄ μισό του 6ου μ.Χ. αιώνα, επάνω στα ερείπια της αρχαίας Ακρόπολης. Βρίσκεται σ΄ ένα χαμηλό λόφο του Παναχαϊκού σε απόσταση 800 μέτρων περίπου από την ακτή. Τα τείχη του περικλείουν μία έκταση 22.725 τ.μ. και αποτελείται από έναν τριγωνικό εξωτερικό περίβολο, ενισχυμένο με πύργους και προμαχώνες, που προστατεύονταν αρχικά από βαθιά τάφρο και ένα εσωτερικό περίβολο που υψώνεται στη Β.Α. γωνία και επίσης περιβάλλεται από τάφρο.

 Κατασκευάστηκε απ' τον Ιουστιανό μετά τον καταστροφικό σεισμό του 551 με υλικά προχριστιανικών οικοδομημάτων για την άμυνα της περιοχής και των κατοίκων της. Στους αιώνες που ακολούθησαν και έως το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, παρέμεινε σε αδιάκοπη χρήση για την άμυνα της πόλης, αλλά και ως διοικητικό και στρατιωτικό κέντρο.

 Στους Βυζαντινούς αιώνες, μέχρι τον ερχομό των Φράγκων (1205) το πολιόρκησαν Σλάβοι, Σαρακηνοί, Βούλγαροι, Νορμανδοί κ.α. χωρίς όμως να μπορέσουν να το κατακτήσουν. Στα 805 μ.Χ. οι κάτοικοι της πόλης πολιορκήθηκαν στο κάστρο από Σκλάβους και Σαρακηνούς και η νίκη τους που αποδόθηκε σε θαύμα του πολιούχου Αγίου Ανδρέα, ήταν σημαντική για την αναχαίτιση των βαρβαρικών επιδρομών στην Πελοπόννησο.

 Οι Φράγκοι σταυροφόροι, το μεγάλωσαν , το ενίσχυσαν και άνοιξαν τάφρο στις τρεις πλευρές του. Το 1278 υποθηκεύτηκε στο Λατίνο Αρχιεπίσκοπο ενώ το 1408 παραχωρήθηκε από τον Πάπα για πέντε χρόνια και έναντι μισθώματος, στους Ενετούς . Στα χέρια του Λατίνου Αρχιεπισκόπου έμεινε έως το 1430 που απελευθερώθηκε από τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο. Ο Κωνσταντίνος προχώρησε σε προσθήκες και επισκευές των τειχών.

 Σκλαβώθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας και πέρασε στα χέρια των Ελλήνων το 1828 μετά την απελευθέρωσή του από το Γάλλο στρατηγό Μαιζόν.

 Στα χρόνια 1941-1944 ήταν στη γερμανική κατοχή από την οποία ελευθερώθηκε μαζί με την Πάτρα στις 4 Οκτωβρίου 1944. Από το 1973 το Κάστρο είναι στην εποπτεία της 6ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Στο λυόμενο θεατράκι (640 θέσεων) που βρίσκεται στο εσωτερικό περίβολο, φιλοξενούνται κάθε καλοκαίρι πολιτιστικές εκδηλώσεις.

 Οι οικοδομικές φάσεις που διακρίνονται σήμερα στο κάστρο αποτελούν μαρτυρία των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν από τους εκάστοτε κατακτητές του για την επισκευή του και την προσαρμογή στις εξελίξεις της πολεμικής τεχνολογίας.

 Σε ειδική εσοχή στην τοιχοποιία, είναι εντοιχισμένος κορμός αγάλματος και κεφάλι ανδρός των ρωμαϊκών χρόνων. Το παραμορφωμένο αυτό άγαλμα πήρε μυθικές διαστάσεις στα μάτια των κατοίκων της Πάτρας. Έγινε το στοιχειό της πόλης, η «Πατρινέλα». Η παράδοση λεει ότι ήταν γυναίκα μεταμορφωμένη σε άντρα στα χρόνια της Τουρκοκρατίας που φυλάει την πόλη από επιδημίες και κλαίει τις νύχτες, όταν πεθαίνει κάποιος γνωστός Πατρινός.

 

Πάτρα, το κάστρο. Το εσώτερο οχυρό (donjon) της φραγκοκρατίας. Έχει
λίγα και μικρά ανοίγματα αφού αποτελούσε το τελευταίο καταφύγιο των
αμυνομένων.

Πάτρα, το κάστρο. Το εσώτερο οχυρό (donjon) της φραγκοκρατίας. Έχει λίγα και μικρά ανοίγματα αφού αποτελούσε το τελευταίο καταφύγιο των αμυνομένων.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο

 

 

Τα εκθέματα ξεναγούν το κοινό στην ιστορία της Πάτρας από την προϊστορική εποχή έως τους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους ενώ η μουσειογραφική μελέτη διαμορφώνει μια σχέση μεταξύ του επισκέπτη και των εκθεμάτων ώστε να ανασυνθέσει το ιστορικό παρελθόν της πόλης της Πάτρας.

 
Η έκθεση διαρθρώνεται σε τρεις θεματικές ενότητες που ξεδιπλώνονται στις αντίστοιχες αίθουσες του Μουσείου. Πρόκειται, για την αίθουσα του Ιδιωτικού Βίου, την αίθουσα της Νεκρόπολης και την αίθουσα του Δημόσιου Βίου.

 Διεύθυνση: Εθνική Οδό Πατρών Αθηνών και Αμερικής
Τηλ 2610 420645

Ανοικτό καθημερινά ( εκτός Δευτέρας) 08.30- 15.00

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------